Excursió en família al Parc Natural de la Garrotxa

Per començar aquesta ruta és important planificar bé el trajecte, ja que anirem pel bosc i segurament serà la primera vegada que caminem per la zona. Per això, abans de sortir de casa has de preparar-te bé les coses que hauries de portar. Les que nosaltres et recomanem són les següents:

Ruta en família per la Garrotxa

La ruta que us proposarem avui és un camí molt bonic on veureu el Salt de Sallent i l’ermita de Santa Magdalena, juntament amb les vistes que hi ha des de el mirador de darrere de l’edifici.

Inici de la ruta

Per començar la ruta anirem en cotxe fins el Pla d’en Xurri, a la zona de pícnic, ja que allà hi haurà lloc per aparcar tranquil·lament i queda molt a prop del punt de sortida. Una vegada hem aparcat, ens dirigirem fins al cartell vertical i agafarem la ruta G58, que es dirigeix cap a “Joanetes”.

Quan vagis caminant veuràs pintures grogues en els pals de l’itinerari, que són les que has de seguir en tot moment per arribar a “Joanetes”. Hauràs de pujar un tram bastant inclinat i travessar una riera varies vegades fins que arribis a un camí asfaltat.

Camí G56

Després, trobarem l’indicador G56, que és el que seguirem caminant cap a la dreta en la direcció de Vallfogona. D’aquesta forma arribarem al Salt de Sallent, un petit salt d’aigua on podeu fer una parada i apreciar una mica l’entorn. En aquest camí és important trobar la senyal que indica l’itinerari i que és de color verd fosc. Per tant, haurem de deixar de seguir les marques grogues.

Més tard acabarem una altra vegada en el camí asfaltat, i allà haurem de seguir de noula l’itinerari G56. Recorda que ens hem desviat abans només per veure el salt de Sallent. Aleshores, reprendrem les marques grogues en direcció a Joanetes.

Camí G61

Més tard ens trobarem, amb un creuament on s’incorpora la ruta G61 que és la ruta que agafarem per baixar, però abans d’això hem de seguir rectes pel camí per trobar-nos amb l’ermita de Santa Magdalena. Si voleu apreciar les vistes de la muntanya, podeu anar al darrere de l’ermita, que hi ha un mirador fantàstic on es veu tot.

Quan vulgueu retornar a la ruta per arribar al vostre cotxe, haureu d’agafar la ruta que us hem comentat anteriorment, la G61. Aneu amb compte perquè la humitat del terreny pot fer que rellisqueu i, a més, la baixada és una mica pronunciada. Recordeu que heu de seguir les marques grogues per no perdre la ruta i acabar en mig del bosc.

Camí G60

En mig del camí us trobareu amb un nou encreuament que uneix la ruta G61 amb la G60. En aquest cas heu d’anar cap avall per la G60 girant a l’esquerra, ja que aquest camí va en direcció Sant Privat d’en Bas. Aleshores, us trobareu que baixant arribareu al darrere de Can Turó. Només heu de travessar la terrassa i ja arribareu a l’aparcament on teniu el vostre vehicle però tornar a casa.

A la Garrotxa podreu gaudir de moltes activitats d’oci i diversió.