Senderisme per la Garrotxa

Quantes vegades ens ve la idea d’organitzar una excursió per la natura amb els nostres amics, la nostra família o parella? Segurament que moltes. Per això avui us presentem una de les rutes més boniques que podeu fer caminant per la Garrotxa o si veniu a passar uns dies a Càmping Lava.
En aquesta ruta veureu diferents paisatges que us transmetran moltíssimes sensacions positives, sobretot calma i tranquil·litat.

Equipament indispensable per a la ruta

• Calçat còmode per caminar sobre terreny rural i de muntanya
  • Roba còmoda
  • Motxilla
  • Aigua
  • Una mica de menjar per recuperar forces, com ara fruita o fruits secs.
  • Càmera de fotos (opcional)
  • Mòbil

Vistes Crocosat

Ruta de senderisme per la Garrotxa

Si veniu en cotxe a la Garrotxa, el millor és sortir des del pàrquing de Parc Nou, a Olot. Us haureu de dirigir cap a l’Avinguda Santa Coloma, en direcció al centre de la ciutat d’Olot.
Haureu de travessar una part de la ciutat fins arribar a la carretera principal C-152, que l’haureu de creuar. I des d’aquí us heu d’adreçar cap a la piscina municipal de “les Preses” pel carrer Josep Tarradellas. Després del pont veureu un camí a l’esquerra, que és el que heu d’agafar per començar a pujar al volcà Racó. Us trobareu en un camí envoltat per una roureda, i aviat arribareu al cim del cràter del volcà.
Després d’haver descansat una estona i haver apreciat el paisatge podeu començar a baixar. Si voleu anar amb calma, us recomanem que torneu pel mateix lloc que heu vingut, encara que trigueu més temps. En canvi, per baixar més ràpid fins a l’aparcament, heu d’agafar la vessant que va formar el volcà fa milions d’anys a causa d’una explosió natural.
Aquesta vessant és un camí, de manera que us trobareu alguna senyal que us indicarà les diferents bifurcacions. El primer encreuament de la xarxa itineraria és el G143-Volcà Racó, en el qual hem de seguir en direcció a Olot. Després ens trobarem en una carretera, la GIV-5242, la qual entra al veïnat de Pocafarina per un camí asfaltat. Nosaltres seguirem pel camí format per la colada de lava. Així fins arribar a la Moixina. I de la Moixina posarem rumb fins al pàrquing de Parc Nou.

Altres factors a tenir en compte

Heu de saber que aquesta ruta és una larga, ja que trigarem unes dues hores i mitja en cas de que no pareu, i més encara si volem parar a descansar, fer fotos, observar el paisatge … En total són 10,8km en què hi ha tant baixades amb pujades. Per aquest motiu recomanem fer-la al matí, ja que en el cas que segons l’època de l’any ens podem trobar amb que se’ns faci de nit. I això és perillós si no estem acostumats a caminar per la zona, ja que ens podem perdre.

Us esperem a Càmping Lava per descobrir les millors rutes de senderisme de la Garrotxa.